food mindset

Inmiddels is week 5 van het Food mindset programma alweer afgerond. Hoe gingen de afgelopen 5 weken. Wat kan er beter, wat heb ik geleerd en hoe gaat het nu. Ik ga je even bijpraten in deze post. In de vorige post over het Food Mindset programma kon je al lezen wat het inhoudt. Je kunt het hier teruglezen.

We zijn nu dus op de helft van het hele programma. In de eerste paar weken hielden we ons bezig met het bijhouden van onze voeding voor 3 dagen. In die 3 dagen ben ik gewoon gaan eten zoals ik altijd al deed. Om op die manier een goed en eerlijke feedback te krijgen over mijn eetpatroon.
En die kwam. En daar waren nog wel wat verbeterpuntjes gevonden. Zo at ik bijv. te weinig fruit, zuivel en kreeg ik toch nog te veel verzadigde vetten binnen. Toch wel echt een eye opener. En wat een fijne feedback van Dominique, hier kon ik zeker wel mee aan de slag.

Ook moesten we goed naar onszelf kijken. Vertellen welke diëten we al gevolgd hadden en wekelijks vullen we een focusformulier in. Tevens is er elke maandagavond een live Zoom sessie waarin allerlei vragen, die van te voren in gestuurd zijn, beantwoord worden. Helaas kan ik hier eigenlijk nooit live bij aanwezig zijn door Bram zijn werk. Maar ik kijk ze dan terug.

Elke dag krijg je, via een besloten Facebook groep, een opdracht of meer informatie. Dit houdt je scherp en blijft je focus behouden. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de afgelopen 2 weken zo druk ben geweest dat ik het niet elke dag ingevuld heb. Zeker heb ik wel gekeken naar de opdrachten en wat er gevraagd werd. Maar ik heb niet alles in kunnen sturen. Maar mijn focus houd ik wel. Dat merk ik.
Vorige week zondag was ik jarig en heb ik van te voren geïnformeerd bij Dominique hoe ik het beste dit weekend in kon gaan. Ze gaf mij hier goede tips en tricks over. Om de schade zo beperkt mogelijk te houden, maar toch te genieten van je verjaardag. Ik was iets aangekomen, maar de week erna was dat er weer af.

Naast onze opdrachten kregen we ook recepten, handleidingen en nog heel veel meer. En daarbij zit je echt in een groep met andere vrouwen die dezelfde focus hebben. Zo ook vorige week, toen werd ons gevraagd een moodboard te maken. De opdrachten zijn heel erg divers en houden je echt bij de les.

Afgelopen week moesten we weer 3 dagen ons eten bijhouden. En de feedback die hier op kwam was al stukken beter. Ik zit goed op de 80/20 balans die ze aanraadt. Maar toch mag ik nog meer zuivel eten en wat verschillende soorten fruit. Maar het gaat al erg goed. Daar ben ik erg blij mee.

Vooralsnog ben ik erg tevreden en blij met dit programma. Ik heb in de afgelopen 5 weken al veel geleerd en ook geleerd om anders naar dingen te kijken. De basis is gezond en de 20% is toch lekker genieten van alle lekkere dingen. Dus het fijne is ook dat je niet alles hoeft te laten staan.
Met dit programma val je gemiddeld 0,5-1 kilo af per week. In de afgelopen 5 weken ben ik 2,5 kilo afgevallen. Dat is toch mooi meegenomen al. Ik hoop dat de komende 5 weken mij nog even een extra zetje geven. Er zijn in ieder geval geen verjaardagen meer. Met uitzondering van de dag dat ik dit type. Haha. Ik ben erg blij dat de dalende lijn is ingezet.

Toen ik zo ziek was in het ziekenhuis ben ik in korte tijd 10kilo afgevallen. Was ik stiekem best blij mee. Maar het was niet op de gezonde manier en bijna alles was spierverlies. Toen ik weer beter werd en weer kon eten zat er zo weer 12 kilo bij. Heel erg jammer. Maar goed, ik heb toen even weer genoten van eten. Als je al een aantal maanden niets/nauwelijks at dan is wel eten wel weer fijn.
Maar goed, we pakken het weer op. Dit programma voelt ook niet als hard werken, als keihard diëten. Het voelt echt als een verandering van je leefstijl. Andere keuzes maken maar toch nog bijna dagelijks kunnen genieten van iets lekkers.
Mijn favoriete snack in de avond zijn bijv 2 appels in stukjes. In de koekenpan met eetlepel water en daaroverheen lekker wat kaneel. Net appeltaart maar zonder deeg. Haha. Heerlijk!

En nog even dit, alles mag bij dit dieet. Je mag genieten van brood, aardappels, lasagne. En natuurlijk ook van een croissantje, een pizza of patat. Als het maar in je 80/20 balans valt. Zo fijn! Wil je meer weten? Check dan even Healthyforme.nl.